صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد: ۲۹ کودک فلسطینی از جمله یک نوزاد شیرخوار در درگیری‌های قدس زخمی شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی حملات و اقدامات متجاوزانه اسرائیل در شهر قدس اشغالی ۲۹ کودک فلسطینی از جمله یک نوزاد شیرخوار زخمی شدند.

یونیسف در ادامه بیانیه خود از مقامات رژیم صهیونیستی خواست از خشونت علیه کودکان استفاده نکرده و تمامی کودکان بازداشت شده را آزاد کنند.

طبق این بیانیه در درگیری‌های قدس شرقی شامل بخش قدیمی شهر و محله شیخ جراح، ۲۹ کودک فلسطینی از جمله یک شیرخوار یک ساله زخمی شده و هشت کودک دیگر نیز بازداشت شدند. برخی از این کودکان که از ناحیه سر و ستون فقرات آسیب دیده بودند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

یونیسف در ادامه از همه طرف‌ها خواست مانع از هرگونه تنش دیگری شده و از همه غیرنظامیان به ویژه کودکان حفاظت کنند.

وزارت خارجه الجزایر نیز در بیانیه‌ای شدید اللحن اعلام کرد که این کشور به شدت حملات نژادپرستانه و افراطی در شهر قدس اشغالی علیه غیرنظامیان فلسطینی و محرومیت آنها از انجام مناسک دینی‌شان در مسجد الاقصی و همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی‌ها را محکوم کرده و هدف از این اقدامات را که به منزله نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی هستند، مشروعیت‌بخشی به اشغال این شهر مقدس و تحمیل حاکمیت خود به آن دانست.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: الجزایر در برابر این اقدامات خطرناکی که مقامات اسرائیلی در نقض حقوق فلسطینی‌های بی‌دفاع انجام می‌دهند، از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت می‌خواهد اقدامی فوری جهت فراهم کردن حمایت لازم از فلسطینی‌ها و مقدساتشان انجام داده و به این اقدامات مجرمانه و سیاست اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها پایان دهد.

همچنین وزارت خارجه الجزایر بر همبستگی کامل و حمایت همیشگی خود از فلسطینی‌ها در مبارزه قهرمانانه‌شان علیه اشغالگری اسرائیل تاکید و اعلام کرد: بار دیگر بر موضعگیری ثابت و قطعی خود در حمایت از مساله فلسطین تا زمانی که حقوق مشروع و غیر قابل تغییر مردم آن و در راس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شریف محقق شوند، تاکید می‌کنیم.

شهر قدس اشغالی از ابتدای ماه رمضان شاهد حملات رو به فزونی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین ها به ویژه در منطقه باب العامود و محله شیخ جراح است.

طبق اعلام هلال احمر فلسطین، در حملات عصر روزهای جمعه و شنبه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی و نیز قدس بیش از ۵۶۰ تن زخمی شدند.