دادستان ارشد دیوان کیفری بن المللی بیان کرد: با نگرانی شدید تشدید خشونتها را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوارغزه دنبال می کنم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، «فاتو بن سودا» دادستان ارشد دیوان کیفری بن المللی در پیامی توئیتری، از تشدید خشونت ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد و درباره امکان وقوع جنایت جنگی در این منطقه هشدار داد.

وی در این باره نوشت: با نگرانی شدید تشدید خشونتها را در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوارغزه دنبال می کنم و امکان اینکه در این مناطق جنایت جنگی رخ دهد را در نظر می گیرم.

دیوان کیفری بین المللی در ماه میلادی مارس، خواستار آغاز تحقیقات رسمی پیرامون جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شد.

درگیری نظامیان متجاوز صهیونیست با فلسطینی های ساکن قدس اشغالی از روز جمعه آغاز شد حال آنکه از روز دوشنبه نیز این رژیم در دور جدیدی از درگیری ها با محور مقاومت، حملات هوایی به نوارغزه را که تاکنون به شهادت ۳۵ فلسطینی منجر شده است، آغاز کرد.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ، نزدیک هزار موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده و دست کم پنج صهیونیست را به هلاکت رسانده است.