آنتونیو گوترش بار دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت و طرف‌های موثر در لیبی خواست به نقض تحریم تسلیحاتی به لیبی پایان داده و خروج نظامیان و مزدوران خارجی از لیبی را تسهیل کنند. این اقدامات عوامل اصلی برقراری صلح و ثبات دائمی در لیبی و منطقه است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت المیادین، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت ارائه کرد، گفت، تعداد نظامیان خارجی یا فعالیت آنها در لیبی به خصوص در مرکز این کشور کاهش نیافته است.

وی در این گزارش آورده است، در حالی که توافق آتش بس در حال اجراست گزارش هایی درباره تداوم حضور نیروها و امکانات خارجی، استقرار استحکامات و پایگاه‌های دفاعی در طول محور سرت- الجفره در مرکز لیبی وجود دارد.

گوترش گفت، با وجود تعهدات طرفین، حمل هوایی بار به پایگاه‌های نظامی مختلف در مناطق غرب و شرق لیبی ادامه دارد.

وی بار دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت و طرف‌های موثر در لیبی خواست به نقض تحریم تسلیحاتی به لیبی پایان داده و خروج نظامیان و مزدوران خارجی از لیبی را تسهیل کنند. این اقدامات عوامل اصلی برقراری صلح و ثبات دائمی در لیبی و منطقه است.

گوترش بر لزوم پیشرفت در سطوح نظامی، امنیتی و اقتصادی جهت فراهم شدن مقدمات برای برگزاری انتخابات سراسری لیبی در ۲۴ دسامبر تاکید کرد.