عربستان سعودی اخراج اجباری شهروندان فلسطینی را از خانه هایشان در شرق بیت المقدس محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العربیه، عربستان سعودی امروز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات میان وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی امروز یکشنبه آغاز شد. در آغاز این نشست فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نقض حقوق فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل را محکوم کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین خواهان پایان فوری تشدید درگیری‌ها در فلسطین شد.

عربستان سعودی همچنین اخراج اجباری شهروندان فلسطینی را از خانه هایشان در شرق بیت المقدس محکوم کرد.

فیصل بن فرحان اعلام کرد: قدس شرقی یک سرزمین فلسطینی است که ما نمی‌پذیریم آسیب ببیند.

او همچنین تصریح کرد: عربستان کاملا مخالف نقض‌هایی است که از سوی اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود و خواهان پایان فوری تشدید تنش‌ها از سوی اسرائیل است.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی بر عهده گیرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین بار دیگر از حمایت خود از «طرح صلح عربی» سخن گفت که به گفته وی حقوق فلسطینی‌ها را برای داشتن دولتی به پایتختی قدس شرقی فراهم می‌کند.

در این نشست، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد اقدامات اسرائیل تهاجم به عرب ها، مسلمانان و هنجار‌های جهانی است.

او در ادامه تأکید کرد مردم فلسطین با یک «آپارتاید اسرائیلی» روبرو هستند. شهرک نشینان اسرائیلی در حال یورش به خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس هستند.

در این نشست، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حال سوق دادن منطقه به درگیری بیشتر و تهدید صلح است.

اردن نیز فلسطین اعلام کرد و اخراج اجباری فلسطینی‌ها از خانه هایشان در قدش شرقی را محکوم و اعلام کرد این کار «جنایت جنگی» قلمداد می‌شود.