سرویس بین الملل- با توجه به گسترده شدن عملیات تروریستی در فرانسه تا چند هفته پیش و کاهش چشمگیر آن این سوال مطرحی می شود که امنیت فرانسه بر عهده چه نیروهایی است؟

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، روزنامه لوفیگارو در گزارشی نوشت: افرادی که برای حضور در نیروهای ویژه برقراری امنیت در فرانسه داوطلب می شوند جوانان بین 18 تا 30 ساله هستند.
حملات تروریستی در فرانسه ماه های گذشته موج گسترده ای از آمادگی شهروندان فرانسوی که داوطلب شرکت در عملیات برقراری امنیت و آرامش در این کشور هستند خود را نشان داد و این داوطلبان بعد از  گذراندن دورهای خاص با نیروهای ارتش، ژاندارمری و پلیس همکاری می کنند. این داوطلب حاضرند ساعاتی از زندگی خود را برای مقابله با هر گونه عملیات تروریستی در فرانسه بگذرانند بدون آنکه به عنوان پرسنل رسمی نیروهای نظامی باشند.
از زمان شروع این اقدام در 30 نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از 50 هزار تن به طور داوطلبانه به نیروهای امنیتی سه گانه ارتش، ژاندرمری و پلیس فرانسه پیوسته اند که در این میان 28هزار و 100 تن به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی پیوسته اند. البته بر اساس آخرین آمارها رقم داوطلبان اینک به 60 هزار تن افزایش یافته است.شمار افرادی هم که به نیروهای پلیس پیوسته اند بالغ بر 35 هزار و 663 تن است که به عنوان حافظان صلح و امنیت مطرح هستند و نزدیک به 2هزار و 800 تن نیز در ژاندارمری ثبت شده اند.
یک مقام امنیتی فرانسه در این باره اعلام کرد که در میان 200 داوطلبی که در ماه اوت گذشته به ما پیوستند 180 تن از آنها در عملیات گشت زنی ما شرکت داشتند و شماری از آنها در کمک و امداد رسانی در قالب صلیب سرخ فعالیت کرده اند. در میان داوطلبان دختران 18 تا 20 ساله نیز حضور دارند.