حمله گروه تروریستی «بوکو حرام» با استفاده از سلاح سنگین به یک شهر در نیجر دفع شد.

به گزارش مرور نیوز، مسئولان نیجر اعلام کردند که یگان‌های ارتش این کشور عصر جمعه با استفاده از سلاح سنگین، یک حمله گسترده گروه تروریستی بوکو حرام به شهر «دیفا» واقع در جنوب شرقی نیجر در نزدیکی مرز نیجریه را دفع کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول ارشد دولتی محلی منطقه دیفا گزارش کرد که تعدادی از عناصر بوکو حرام عصر جمعه (دیروز) از سمت شهرک «باغارا» جنوب دیفا به این شهر حمله کردند.

این مسئول نیجر که به نام او اشاره‌ای نشده است، تصریح کرد که نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی این عناصر را با استفاده از سلاح سنگین هدف قرار دادند.

یک منبع دیگر نیجر نیز این حمله را تأیید کرد اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که اوضاع تحت کنترل است و آرامش به شهر دیفا بازگشته است. تعداد جمعیت این شهر بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر است.

از سال ۲۰۱۵ شهر دیفا در معرض حملات عناصر بوکو حرام و «الدولة الإسلامیة» (داعش) در غرب آفریقا قرار دارد.

گروه تروریستی «الدولة الإسلامیة فی غرب أفریقیا»(داعش) در سال ۲۰۱۶ از بوکو حرام جدا شد و با داعش بیعت کرد.

اوایل ماه می ۲۰۲۰ درگیری خشونت‌باری بین ارتش و افراد مسلح در اطراف پل مرزی «دوچی» واقع در جنوب دیفا و در نزدیکی «داماسک» یکی از شهرهای نیجریه، رخ داد.

اکتبر ۲۰۱۴ بوکو حرام پس از درگیری خشونت‌بار با ارتش نیجریه، شهر داماسک را به اشغال خود درآورد اما بعدها نیروهای مشترک دو ارتش نیجر و چاد موفق شدند این شهر را آزاد کنند.

حملات پی در پی گروه‌های مسلح در نیجر از ۲۰۱۰ تاکنون باعث کشته شدن صد‌ها نفر و آوارگی صدها هزار نفر دیگر شده است.