بنا به گفته مقامات چین، تا روز شنبه شمار افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، به حدود ۶۰۳ میلیون تن رسیده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات چین از واکسیناسیون بیش از ۶۰۳ میلیون نفر در این کشور در مقابل ویروس کرونا خبر می‌دهند.

بنا به گفته مقامات چین، تا روز شنبه شمار افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، به حدود ۶۰۳ میلیون تن رسیده است.

تعداد کلی مبتلایان کرونا در چین به بیش از ۹۱ هزار و ۱۰۶۱ نفر رسیده که از این تعداد ۴ هزار و ۶۳۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

در ماه مه سال گذشته میلادی، بیش از ۱۰۰ کشور در مجمع جهانی بهداشت، نهاد تصمیم‌گیر سازمان جهانی بهداشت، علی‌رغم مخالفت‌های پیشین پکن تصمیم گرفتند تحقیقاتی درباره منشاء اصلی ویروس کرونا انجام شود. ویروس کووید-۱۹ نخستین بار در استان هوبئی چین مشاهده شد و از آنجا به سراسر جهان شیوع پیدا کرد.

آمریکا بار‌ها و بار‌ها پکن را متهم کرده است که در مراحل ابتدایی شناسایی این بیماری اطلاعات درستی را منتشر نکرده و به همین دلیل باعث انتشار گسترده آن شده است. از سوی دیگر، پکن این اتهامات را به شدت رد می‌کند و مدعی است که از همان روز‌های ابتدایی اطلاعات را در اختیار سایرین قرار داده و می‌دهد.

در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه با منشاء ناشناخته در شهر ووهان خبر دادند. بعد‌ها مشخص شد که علت آن نوع جدیدی از ویروس کروناست که متخصصان آن را کووید-۱۹ نامیدند.