برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی و رئیس کمیته بودجه سنای این کشور بیان کرد: مردان آمریکایی پولدار ۱۵ سال بیشتر از مردان فقیر عمر می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی و رئیس کمیته بودجه سنای این کشور در حساب توئیتری خود نوشت: «فقر فقط نداشتن تجملات نیست. محکوم به مرگ بودن است. در دوره‌ای که نابرابری بین ثروت و آمد در حال افزایش است، مردان آمریکایی پولدار 15 سال بیشتر از مردان فقیر عمر می‌کنند و در میان زنان نیز زنان ثروتمند 10 سال بیشتر. این کاملا غیرقابل قبول است.»

این سناتور دموکرات ایالت ورمونت پیش از این نیز درباره کاهش سن «امید به زندگی» در میان شهروندان کم در آمد آمریکایی هشدار داده بود.

وی همچنین گفته، «میلیون‌ها سالمند وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، سمعک یا عینک را ندارد. این موضوع در ثروتمندترین کشور جهان غیرقابل قبول است.»

سندرز درباره شرایط سخت مردم آمریکا در دوران کرونا هم گفته بود، «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

سندرز یکی از نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکراتها بود که در نهایت به نفع جو بایدن از رقابتها کنار کشید.