معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به تلاش خود برای کسب توافق ادامه می‌دهیم و اطمینان دارم که دور بعد به توافق می‌رسیم.

به گزارش مرور نیوز، انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا که ریاست پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را برعهده داشت طی اظهاراتی به خبرنگاران ضمن ابراز امیدواری از رسیدن به توافق نهایی در دور بعدی گفتگو‌های برجامی، گفت: به عنوان هماهنگ کننده برجام امیدوار بودم که این دور از مذاکرات آخرین دور باشد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه متاسفانه اینطور نشده است، ادامه داد: ما به تلاش خود برای کسب توافق ادامه می‌دهیم و اطمینان دارم که دور بعد به توافق می‌رسیم.

مورا گفت: آمریکا دوباره به برجام ملحق خواهد شد و ایران نیز به اجرای کامل تعهداتش متعهد می‌شود.

معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: روند احیای برجام فرآیندی پیچیده است که در حقیقت شامل تصمیم‌های سیاسی آمیخته با مسائل فنی که به موازات باید مورد توجه قرار گیرد، وی شود.

وی گفت: در حال حاضر به مرحله‌ای خواهیم رسید که باید با اصل مسائل رو برو شویم و منطقی است که هیات‌ها به پایتخت‌ها برگردند و پیشرفت کار را به مسئولان گزارش دهند.

مورا ادامه داد:نمایندگان باید با ایده‌های جدید بازگردند و پرونده مذاکرات را ببندند.

معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به موضوع تصمیم گیری و منوط بودن آن به ایران و آمریکا گفت: هر دو این کشور‌ها در کنار سایر هیات‌ها باید تصمیم‌های سیاسی اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: متن توافق درباره احیای برجام هنوز نهایی نشده است، اما امیدواریم متن نهایی اجرای کامل برجام در دور بعدی مذاکرات وین، حاصل شود.

مورا ادامه داد: تاکنون برخی مسائل سیاسی و فنی باقی‌مانده است که نسبتا پیچیده اند.

وی در این راستا افزود: می‌توانم بگویم که تعداد این موارد نسبت به هفته گذشته کمتر شده است و از این نظر ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا به اینکه نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در هفته آینده اشاره کرد و گفت: امیدوارم که برای رسیدن به توافق نهایی زمان زیادی لازم نباشد. اما اطمینان دارم که به توافق دست خواهیم یافت.