آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با آکسیوس گفت: ما ترجیح می‌دهیم روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تری با روسیه داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با آکسیوس گفت: ما ترجیح می‌دهیم روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تری با روسیه داشته باشیم و این موضوع را تصریح کرده‌ایم اما به همین میزان نیز تصریح کرده‌ایم اگر روسیه تصمیم به اقدامات تهاجمی یا بی مهابا در قبال ما یا در قبال همپیمانان یا شرکای ما بگیرد، ما پاسخ خواهیم داد.

اخیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مقاله در روزنامه واشنگتن پست نوشت، کشور او و همپیمانانش آماده پاسخ به "فعالیتهای زیانبار آتی" از سمت روسیه هستند اما "آمریکا به دنبال نزاع" با مسکو نبوده و مذاکرات پیش رو میان بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرصتی برای بحث در مورد حوزه‌های همکاری نظیر ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات خواهد بود.

بلینکن به آکسیوس گفت، انتظار می‌رود نشست پوتین-بایدن در ژنو روشن سازد که واشنگتن روابط با ثبات‌تر با مسکو را به شرط اینکه روسیه رویه خود را تغییر دهد ترجیح می‌دهد.