کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم اکنون در آمریکا واکسن فایزر را دریافت می کنند، این در حالی است که فرانسه و آلمان در نظر دارند ارائه این واکسن را به افراد این گروه سنی در ماه میلادی جاری آغاز کنند.

به گزارش مرور نیوز، سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، تزریق واکسن کرونا شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بایون تک» را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در انگلیس تایید کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، واکسن فایزر دسامبر سال گذشته برای تزریق به افراد بالای ۱۵ سال به تصویب رسید و اکنون مجاز است به افراد بالای ۱۲ سال در انگلیس نیز تزریق شود. چراکه طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی «مزایای این واکسن بیشتر از هر خطری است».

سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس اعلام کرد: اکنون تصمیم گیری در مورد ادامه واکسیناسیون این گروه سنی به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون انگلیس بر عهده کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس (JCVI) است.

کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم اکنون در آمریکا واکسن فایزر را دریافت می کنند، این در حالی است که فرانسه و آلمان در نظر دارند ارائه این واکسن را به افراد این گروه سنی در ماه میلادی جاری آغاز کنند. اداره بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس اعلام کرد پس از تصمیم JCVI، این به روز رسانی را در مورد واکسن فایزر ارائه داد.

«ژوئن راین» رئیس اجرایی سازمان تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان وی، اطلاعات کارآزمایی بالینی واکسن فایزر را در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله به دقت بررسی کرده است.

وی گفت: ما نتیجه گرفتیم که استفاده از واکسن کووید -۱۹ شرکت های فایزر/ بایون تک برای این گروه سنی (۱۲ تا ۱۵ ساله) بی خطر و موثر است و مزایای تزریق این واکسن بیش از هر خطر احتمالی ناشی از دریافت آن است.

با این حال، در حالی که بسیاری از مناطق جهان در انتظار دریافت واکسن کرونا برای تزریق به افراد مسن و آسیب پذیرتر هستند، تزریق واکسن کرونا به افراد جوانتر در کشورهای مرفه نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

سازمان بهداشت جهانی از کشورهای ثروتمند درخواست کرده است که به جای تزریق واکسن کرونا به افراد جوانتر، این واکسن ها را به طرح «کوواکس» ارائه دهند.

 ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.