« نفتالی بنت » نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به « بنیامین نتانیاهو » هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به نتانیاهو ۱۴ روز فرصت داد تا اقامتگاه ویژه نخست وزیر در قدس اشغالی را تخلیه کند.

« نفتالی بنت » نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر سابق این رژیم پیامی را منتقل کرد مبنی بر اینکه از او انتظار دارد که ظرف چهارده روز، اقامتگاه رسمی نخست وزیر واقع در قدس اشغالی را تخلیه کند.

منابع این رژیم پیشتر در روز جمعه اعلام کرده بودند که نتانیاهو حداقل طی چند هفته آتی تصمیم به تخلیه اقامتگاه را ندارد.

خانواده نتانیاهو که از او در محافل سیاسی به «بی بی» یاد می شود؛ در تدارک تخلیه خانه ای هستند که طی ۱۲ سال نخست وزیری او در آن سکونت داشتند و احتمال می رود که آنها برای چند ماهی به خانه خود در شهر «قیساریه» در شمال فلسطین اشغالی بازگردند.

همچنین کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از طرح کابینه ائتلافی جدید برای ارائه مصوبه ای درباره تحویل اقامتگاه نخست وزیر خبر داد چراکه در حال حاضر، قوانین مشخصی درباره اینکه نخست وزیر سابق تا چه مدت بعد از برکناری باید این محل را تخلیه کند؛ وجود ندارد.

«بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود که تا چند روز قبل عنوان نخست وزیری رژیم صهیونیستی را یدک می کشید، هنوز بی خیال قدرت نشده و در همکاری نزدیک با «یاریو لوین» رئیس سابق کنیست به دنبال سرنگونی کابینه ائتلافی بنت-لاپید است.

گفته می شود که روزانه گفتگوهایی میان نتانیاهو و دیگر سران اپوزیسیون انجام می شود و طی روزهای آتی نیز آنها گرد هم می آیند تا درباره قدم های بعدی صحبت کنند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتض نیز گزارش داده بود که نتانیاهو اندکی پیش از آنکه نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی معرفی شود؛ در اقدامی غیرقانونی، برخی از اسناد محرمانه موجود در دفتر نخست وزیری را از میان برده است.

مطابق با قوانین رژیم صهیونیستی، بخشی از اسناد محفوظ در کمدها، با هدف دسترسی محدود، به آرشیو نخست‌وزیر جدید منتقل می شود اما پاره کردن آنها اقدامی کاملاً غیرقانونی است و باید تمام اسناد چه شخصی چه غیرشخصی در آرشیو دفتر نخست‌وزیر نگهداری شود.

نتانیاهو پیشتر بنت را به دلیل ائتلاف با احزاب به اصطلاح میانه رو تر، خائن خطاب کرده بود حال آنکه برگزاری مراسم تبادل منصب با او را نیز نپذیرفت و تنها دیداری نیم‌ساعته با بنت داشت.

کنیست رژیم صهیونیستی یکشنبه شب هفته گذشته رای گیری درباره کابینه «نفتالی بنت» را آغاز کرد و در همین راستا، بنت توانست با کسب رای اعتماد کنیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود و بنیامین نتانیاهو را پس از ۱۲ سال متوالی، از قدرت کنار زند.