سعد حریری در مصاحبه با روزنامه النهار، با پیش کشیدن احتمال استعفای خود از تشکیل کابینه جدید لبنان، تاکید کرد که اگر این امر به نجات لبنان کمکی می‌کند، این کار را انجام خواهم داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه آرتی، سعد حریری نخست وزیر ملکف لبنان اعلام کرد اگر لازم باشد برای نجات کشورش حاضر به استعفا از سمت خود است.

او در مصاحبه با روزنامه النهار، با پیش کشیدن احتمال استعفای خود از تشکیل کابینه جدید لبنان، تاکید کرد که اگر این امر به نجات لبنان کمکی می‌کند، این کار را انجام خواهم داد.

مامور تشکیل کابینه لبنان تاکید کرد: در حال حاضر تشکیل دولت اولویت است، اما استعفا نیز همچنان یکی از گزینه‌ها است.

حریری تصریح کرد: اولویت قبل از استعفا به عنوان یک گزینه مطرح، تشکیل دولت است و در صورتی که استعفا به تسهیل روند تشکیل دولت جدید برای نجات کشور کمک کند، یک اقدام ملی نه فرار از مسئولیت است.

هفت ماه پیش سعد حریری به تشکیل کابینه مکلف شد، اما اختلاف‌ها بین او و میشل عون، رئیس جمهور لبنان، مانع از دستیابی به توافقی در این خصوص شد.

دو منبع نزدیک به حریری، که خواستند نامشان فاش نشود، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ترکیه مدعی شدند: با توجه به ادامه کارشکنی‌ها در روند ماموریت او از سوی تیم سیاسی وابسته به میشل عون، او قصد دارد اعلام کند قادر به تشکیل کابینه نیست.

به گفته یکی از این دو منبع، حریری قصد داشت به خاطر این موضوع عذرخواهی کند، اما بعد از اینکه شورای عالی شرعی اسلامی در دار الفتوای لبنان او را تشویق کرد به تلاش برای تشکیل کابینه ادامه دهد، او کمی درنگ کرد.