وزارت کشور لبنان در واکنش به احتمال حمله به هیأت دیپلماتیک روسیه در بیروت بیان کرد: این حمله احتمالی از جانب «هیئة تحریر الشام» که پیش‌تر به اسم « جبهه النصره » شناخته می‌شود، خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، وزارت دفاع، مدیریت کل قوای امنیت داخلی و مدیریت کل امنیت عمومی لبنان نامه‌ای از وزارت کشور لبنان مبنی بر وجود اطلاعاتی درباره احتمال حمله به هیأت دیپلماتیک روسیه در بیروت دریافت کردند.

 بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، وزارت کشور لبنان در نامه هشدار خود نوشته، این حمله احتمالی از جانب «هیئة تحریر الشام» که پیش‌تر به اسم « جبهه النصره » شناخته می‌شود، خواهد بود.

در نامه مذکور که مربوط به ماه می است، آمده، یکی از دستگاه‌های امنیتی وابسته به وزارت کشور اطلاعاتی درباره قصد هیئة تحریر الشام برای انجام حمله علیه منافع روسیه در منطقه بویژه در سوریه و لبنان دریافت کرده و از جمله نقشه‌های این گروهک هدف گرفتن هیأت دیپلماتیک روسیه از طریق ربایش، ترور یا انجام حمله با مواد منفجره است.

در ادامه نامه مذکور هشدار داده شده، بیم و ترس‌هایی درباره این موضوع وجود دارد خصوصا آنکه گروهک مذکور، هسته‌هایی در اردوگاه‌ها و برخی مناطق بویژه در بیروت و شمال لبنان دارد.

با آغاز ناآرامی‌های سوریه، ارتفاعات عرسال در شمال لبنان هم به جولانگاه تروریست‌ها بویژه تروریست‌های جبهه النصره تبدیل شده بود اما حزب‌الله لبنان در نبرد معروف عرسال، آنها را از این منطقه بیرون راند.