سرویس بین الملل- وزیر امورخارجه لبنان که به مصر سفر کرده است گفت: لبنان از تونل تاریک خارج شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری لبنان، جبران باسیل در سفر به قاهره و تسلیم پیام کتبی میشل عون رئیس جمهور لبنان به عبدالفتاح السیسی همتای مصری وی افزود: ما در لبنان از تونلی تاریک خارج و وارد فضایی وسیع شده ایم و درصدد هستیم امیدوارانه برای رسیدن به چشم اندازی بهتر، همبستگی خود را حفظ کنیم و به طور حتم پیروز خواهیم شد. 

وی افزود: باید ستون های کلیسا و هیکل و مسجد پابرجا بماند و اندیشه آزاد پیروز شود. 

جبران باسیل دیدار رسمی خود از مصر را با دیدار با اسقف اسکندریه و کشیش تواضروس دوم پاتریاک کلیسای قبطی های ارتودکس در العباسیه قاهره آغاز و به نمایندگی از دولت لبنان انفجار تروریستی اخیر در این کلیسا و کشته شدن جمعی از شهروندان مصری را تسلیت گفت. 

در این دیدار اوضاع مسیحیان در شرق و جایگاه مصر و لبنان در گفت وگوهای بین ادیان و حمایت از اقلیت ها و پذیرش آنها و برقراری ارتباط با طرف های دیگر بررسی شد. 

باسیل در این دیدار گفت: ما برای بقا در این کره خاکی به ویژه در مصر و لبنان که از بافتی متنوع برخوردار هستند، نیاز به همبستگی داریم.

وی افزود: آرزو داریم کشورهای ما جایگاهی برای این تنوع باشد و حقوق شهروندی رعایت، از ریشه های اعتقادی و دینی حفاظت و با تروریسم تکفیری مبارزه شود. 

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: لبنان و مصر باید در مقابل مصیبت ها، چالش ها و تهدیدها دست وحدت به هم بدهند و چشم به آینده ای درخشان داشته باشند. 
بنابر این گزارش، میشل عون رئیس جمهور لبنان در پیامی به عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود بر اهمیت و ورت بازگشت نقش و جایگاه مصر در منطقه و همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

عون بر ادامه تلاش ها برای تحکیم روابط لبنان و مصر و افزایش همکاری ها برای تحقق منافع مشترک دو کشور و مقابله با چالش های منطقه ای و در راس همه تروریسم تاکید کرده است.