نفتالی بنت با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی ۴۰ سال پیش در چنین روزهایی کوره اتمیِ در دست ساخت عراق را بمباران کرد، تلویحاً بعید ندانست که اسرائیل این اقدام را تکرار کند و این بار علیه ایران.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، « نفتالی بنت » نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی عنوان داشت که کابینه او در مورد ایران با کشورهای دوست مشورت و مذاکره کرده، آن‌ها را قانع خواهد کرد، اطلاعات و ارزیابی خود را بر اساس احترام عمیق با آن‌ها در میان می‌گذارد اما در دفاع از خود در هر زمان لازم، تردید نخواهد کرد.

نفتالی بنت که در یک مراسم نظامی سخنرانی می‌کرد مدعی شد: اسرائیل ترجیح می‌داد دنیا بفهمد که حکومت ایران حکومتی نیست که بتوان با آن تعامل کرد. اما متاسفانه وضعیت کنونی آن چیزی نیست که اسرائیل مایل به دیدن آن است، و دست آخر، مسئولیت و سرنوشت ما در دست خود ما است، نه هیچکس دیگر.

او با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی ۴۰ سال پیش در چنین روزهایی کوره اتمیِ در دست ساخت عراق را بمباران کرد، تلویحاً بعید ندانست که اسرائیل این اقدام را تکرار کند و این بار علیه ایران.

بنت گفت: ما به تهدیدات حیاتی که متوجه اسرائیل است، امکان بر آوردن نمی‌دهیم، دشمنان ما تغییر می‌کنند و متحول می‌شوند، آن زمان عراق بود و امروزه، ایران است.

بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل، نیز در این مراسم گفت: «۴۰ سال (از بمباران کوره اتمی عراق) گذشته اما ایران اکنون دشمنی خطرناک‌تر است که بازوان خود را دور اسرائیل گشوده و ضمن تهدید تمامی منطقه، در صدد رسیدن به بمب اتمی است».

گانتز اظهار داشت: همان‌گونه که نخست‌وزیر بنت گفت، اگر احساس کنیم که لازم است اقدام کنیم، وارد عمل شده و خطر و هر تهدیدی را برطرف خواهیم کرد؛ البته بر اساس مسئولیت حرفه‌ای و سیاسی اقدام خواهد شد.

از آغاز به کار کابینه جدید در اسرائیل در ۱۳ روز پیش، این نخستین بار است که نفتالی بنت سیاست خود را در مورد ایران صریحاً و در یک مراسم عمومی بیان کرده است.

اظهارات او و بنی گانتز در حالی بیان شده که آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، در یک سفر رسمی ۶ روزه به واشنگتن، با شماری از مقامات سیاسی و نظامی آمریکا، دیدارهایی با محوریت ایران انجام داده است.