وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: در پاسخ به حملاتی که پرسنل و سایت‌های آمریکایی را در عراق هدف قرار داد، سایت‌های شبه نظامیان در عراق را بمباران کردیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه سیاست نیوز، وزارت دفاع آمریکا حفاظت از نیرو‌های خود را بهانه حملات بامداد امروز (دوشنبه) به مواضع مقاومت عراق اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: در پاسخ به حملاتی که پرسنل و سایت‌های آمریکایی را در عراق هدف قرار داد، سایت‌های شبه نظامیان را بمباران کردیم.

پنتاگون اقدام غیر قانونی خود در خاک عراق را انعکاس دهنده رویکرد شفاف بایدن در محافظت از نیرو‌های آمریکایی اعلام کرد.

بیانیه ادعایی وزارت دفاع آمریکا می‌افزاید: رئیس جمهور اقدامات نظامی بیشتری را جهت اخلال و جلوگیری از حملات شبه نظامیان علیه منافع ما در عراق انجام داد. ما اقدامات لازم، مناسب و عامدانه را برای کاهش خطر تشدید و ارسال پیام بازدارنده روشن و بدون ابهام انجام داده‌ایم. دامنه حملات ما در نزدیکی مرز عراق و سوریه به اندازه کافی محدود و برای مقابله با تهدید لازم بود.

آمریکا در حالی حملات خود علیه مواضع مقاومت عراق را با دستاویز‌های مختلف توجیه می‌کند که بنا به مصوبه پارلمان عراق ملزم به خارج کردن نیرو‌های خود از خاک این کشور است. با این حال آمریکا به بهانه ادعایی مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات ساختگی علیه مواضع خود، برای ماندن در عراق بهانه می‌تراشد.