«دانیلا لوین کاوا» شهردار شهرستان «میامی-داد» ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری اعلام کرد که در مجموع ۱۱ جسد از زیر آوار ساختمان فروریخته بیرون کشیده شده‌ است.

به گزارش مرور نیوز، پنج روز از ریزش یک برج ۱۲ طبقه در «سرفساید» شهر «میامی» ایالت فلوریدا آمریکا گذشته است ولی تیم امداد و نجات تنها موفق به بیرون آوردن ۱۱ جسد از مجموع دست‌کم ۱۶۱ ساکن ساختمان شده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، «دانیلا لوین کاوا» شهردار شهرستان «میامی-داد» ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانس خبری اعلام کرد که در مجموع ۱۱ جسد از زیر آوار ساختمان فروریخته بیرون کشیده شده‌ است.

امدادگران در پنجمین روز از عملیات پاکسازی آوار ساختمان فروریخته و جستجوی بازماندگان احتمالی این ساختمان در نزدیکی میامی هستند.

در ساعات اولیه صبح پنجشنبه هفته گذشته، بخشی از یک مجتمع مسکونی در ایالت فلوریدای آمریکا به طرز غیرمنتظره‌ای فرو ریخت و ۵۵ واحد آپارتمانی تخریب شد.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که روز دوشنبه با بیرون کشیده شدن یک جسد دیگر، مجموع قربانیان حادثه ریزش ساختمان در فلوریدا به ۱۱ نفر افزایش یافت و این در حالی است که هنوز اثری از ۱۵۰ نفر دیگری که در ساختمان بودند، پیدا نکرده‌اند.

کاوا در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: «پاسخ‌دهندگان (امدادگران)، اول یک قربانی دیگر را بازیابی کردند....شمار مرگ‌های تأیید شده در حال حاضر ۱۱ نفر است، به طرز غم‌انگیزی ۱۱ نفر است و بار دیگر همانطور که من در تمامی این کنفرانس‌های خبری تأکید می‌کنم، این اعداد متغیر است و تغییر می‌کند».

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که سازمان مدیریت اضطراری فدرال، پرسنل و کارشناسان علوم ساختمانی را برای کمک به عملیات جستجو و نجات به منطقه اعزام کرده است و همچنین «اف بی آی» نیز افرادی را برای کمک به عملیات جستجو و نجات بازماندگان به محل حادثه اعزام کرده است.

از آن جا که در پی ریزش ساختمان فوق، سؤالاتی درباره سهل‌انگاری مدیران ساختمان به وجود آورده است و زنجیره‌ای از رخدادهای پشت پرده این فاجعه هنوز تأیید نشده است، ساکی همچنین تصریح کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از تحقیقات در خصوص علت ریزش ساختمان فوق حمایت می‌کند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ساختمان مذکور به واسطه شرایط جوی و فرسایش در زمین فرو رفته است و این که یک گزراش مهندسی در سال ۲۰۱۸ درباره «ایراد اساسی ساختاری» هشدار داده بود.

طبق گزارش سال ۲۰۱۸، ایراد ساختاری موجب نفوذ آب به پی برج مذکور شده بود زیرا این برج در مقابل ساحل در محیطی مرطوب قرار گرفته بود.

در حالی که پنج روز از زمان ریزش برج مذکور می‌گذرد، امیدها کم کم برای زنده ماندن افرادی که در زیر آوار باقی مانده‌اند، کمرنگ‌تر می‌شود.

«فرانک مورابیتو» مهندسی که در سال ۲۰۱۸، گزارشی را درباره ایراد در ساختار برج مذکور مطرح کرده بود، هشدار داده بود که عدم تخلیه مناب آب یک مشکل سیستماتیک است که ناشی از ایرادی است که در طراحی اولیه ساختمان وجود داشته است.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، مورابیتو هشدار داده بود در صورتی که از نفوذ آب به ساختمان جلوگیری نشود، در آینده، خرابی‌هایی در بخش‌هایی از ساختمان به وجود خواهد آمد.

وی همچنین به ترک‌های فراوان در ستون‌ها، تیرهای ساختمان و دیوارهای پارکینگ اشاره کرده بود.

عمق فاجعه ریزش ساختمان در میامی تا حدی بود که بایدن چندی پیش با اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا، شرایط را برای کمک سازمان مدیریت بحران فدرال به دولت ایالتی فراهم آورد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساختمان فوق حاوی ۱۳۶ آپارتمان بوده که ۵۵ دستگاه آن در ساعات نخست روز پنجشنبه ریزش کرد و انبوهی از آوار به وجود آورد.