آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ایتالیا با پاپ فرانسیس پشت درهای بسته دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال سفر « آنتونی بلینکن » به ایتالیا برای شرکت در اجلاس ائتلاف بین المللی ضد داعش، وزیر خارجه آمریکا و « پاپ فرانسیس » رهبر کاتولیک های جهان، در دیداری طولانی مدت پشت درهای بسته گفتگو کردند.

واتیکان اعلام کرد که دو طرف حدود ۴۰ دقیقه گفتگو کردند که با توجه به اینکه بلینکن رهبر ارشد دولت آمریکا نیست یک گفت و گوی طولانی مدت به حساب می آید.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد برخی جزئیات این دیدار که مربوط به «مسائل داخلی» بود، خودداری نمود و بیان کرد که در مورد همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی، چالش های پیش روی مهاجرت و پناهجویان با پاپ گفتگو کرده است.

واتیکان و دولت بایدن در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی اتفاق نظر دارند درحالیکه این موضوع در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از نقاط اختلاف میان کاخ سفید و واتیکان بود.

ترامپ در آن زمان متهم شد که با برچیدن محدودیت‌ها و مقررات اقلیمی در مورد سوخت‌های فسیلی این خطر را نادیده گرفته است. پاپ فرانسیس از منتقدان خروج ترامپ از توافق‌نامه ۲۰۱۵ پاریس بود، از بازگشت بایدن به این توافقنامه استقبال کرد.