هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، امروز، در جریان دیدار مصطفی الکاظمی گفته است که شیوه برخورد با نظامیان آمریکایی و خروج آن‌ها مطابق با جدول زمانبدی تغییر کرده و آن‌ها بایست خاک عراق فورا ترک کنند.

به گزارش مرور نیوز، « هادی العامری » رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»، امروز (سه‌شنبه)، درباره حضور نیروهای آمریکا در خاک عراق پیامی به « مصطفی الکاظمی » نخست‌وزیر این کشور ابلاغ کرد.

یک منبع آگاه به پایگاه خبری «المعلومه» خبر داد که هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، امروز، در جریان دیدار  مصطفی الکاظمی گفته است که شیوه برخورد با نظامیان آمریکایی و خروج آن‌ها مطابق با جدول زمانبدی تغییر کرده و آن‌ها بایست خاک عراق فورا ترک کنند.

منبع یادشده همچنین خبر داد: «الکاظمی در دیدار با العامری متعهد شده است پیام گروه‌های سیاسی را درباره خروج فوری به واشنگتن برساند».

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق در این دیدار از رفتار آمریکا ابراز نارضایتی کرده و این گام را «اشتباه» توصیف کرده است.

بامداد دیروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. گروههای مقاومت در عراق روز گذشته با انتشار بیانیه‌هایی از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را محکوم کردند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نیروهای این کشور به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت مستقر در عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.