رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین مدعی شد: «رهبران ما دارند در برابر روسیه، ایران و چین کمونیست سر تعظیم فرود می‌آورند».

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادعای خود درباره حصول توافق با ایران «ظرف یک هفته» را تکرار کرد.

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تحرکات خود برای حفظ و تقویت جایگاه خود در حزب جمهوری‌خواه این کشور، به شهر «ساراسوتا» در ایالت فلوریدا رفت و در جمع حامیان خود سخنرانی کرد.

دونالد ترامپ در این سخنرانی بارها به مواضع دموکرات‌ها، جو بایدن رئیس‌جمهور و دولت او درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی تاخت.

رئیس‌جمهور ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ آمریکا از حامیان خود خواست که در انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۲۲ به حزب جمهوری خواه رای دهند تا مجالس نمایندگان و سنا از کنترل دموکرات‌ها خارج شود.

وی در این تجمع با عنوان «آمریکا را نجات دهید»، بار دیگر ادعای خود درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و شکست دادن جو بایدن را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تاختن به مواضع داخلی و خارجی دولت جو بایدن طی پنج ماه ریاست جمهوری او در آمریکا گفت: «دولت بایدن فقط در پنج ماه علیه همه چیزهایی که برای ما با ارزش است، دست به یک حمله تمام عیار زده است».

ترامپ با تاکید بر اینکه او در دوره ریاست جمهوری خود ضمن حفاظت از منافع آمریکا روابط خوبی با رهبران روسیه و چین داشت، مدعی شد که دولت بایدن در حال تعظیم به مسکو، پکن و تهران است.

وی در این سخنرانی ادعا کرد که در صورت تقلب نشدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دولت او «ظرف یک هفته» با ایران توافق می‌کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین مدعی شد: «رهبران ما دارند در برابر روسیه، ایران و چین کمونیست سر تعظیم فرود می‌آورند».

دونالد ترامپ شنبه هفته گذشته هم در اولین راهپیمایی تبلیغاتی خود در «اوهایو» از زمان ترک دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود: اگر در انتخابات آمریکا تقلب نشده بود، ظرف یک هفته با ایران توافق کرده بودم.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اوهایو خطاب به حامیان خود هشدار داده بود: «چین، روسیه و ایران در حال تحقیر کشور ما هستند. جو بایدن در حال تخریب کشورمان است».

ترامپ که در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و سیاست «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت، هشدار داده بود که هرگونه طرح بایدن برای بازگشت به برجام عاملی برای نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.