سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام با بیان اینکه قحطی در سال ۲۰۲۰ شش برابر شده است گفت: در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آناتولی، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام (Oxfam) مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند و شرایطی مانند قحطی در سال ۲۰۲۰ شش برابر شده است.

این سازمان در گزارش خود با عنوان "ویروس گرسنگی در حال افزایش است" داده‌هایی را در مورد وضعیت گرسنگی جهانی منتشر کرده و افزوده است: قربانیان گرسنگی از ویروس کرونا که به طور متوسط جان ​​۷ نفر را در دقیقه می‌گیرد، بیشتر است.

در این گزارش تاکیده شده است که بحران آب و هوا و همه گیری کووید-۱۹ باعث افزایش ۴۰ درصدی قیمت جهانی مواد غذایی شده و این مساله میلیون‌ها انسان را به مرز گرسنگی سوق داده است.

آکسام در گزارش خود تصریح کرده است: از زمان آغاز شیوع بیماری، هزینه‌های نظامی در مقیاس جهانی ۵۱ میلیون دلار افزایش یافته که این رقم حداقل ۶ برابر بیشتر از رقم مورد نیاز سازمان ملل برای مبارزه با گرسنگی است.

گزارش مذکور با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در مناطق جنگ زده در معرض خطر گرسنگی هستند، افزوده است: سازمان ملل برای جلوگیری از گرسنگی باید "بلافاصله و بطور کامل" تامین مالی شده و دولتها "برای رساندن کمکهای بشردوستانه به نیازمندان در مناطق جنگ زده" همکاری کنند.

ابی ماکسمن، مدیر عامل شرکت آکسفام نیز با اشاره به افزایش شمار گرسنگان در جهان گفت: این آمار تکان دهنده است اما نباید فراموش کنیم که این آمار از افرادی تشکیل شده که با درد و رنج‌هایی باورنکردنی روبرو هستند.

ماکسمن با اشاره به اینکه در کشورهای جنگ زده مانند اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه و یمن از رسیدن کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان جلوگیری شده و گرسنگی به عنوان "سلاح جنگ" استفاده می‌شود، افزود: زندگی امن برای کسانی که بازار مناطقشان بمباران شده، محصولات و حیوانات آنها از بین می رود، دشوار است.

آکسفام که در سال ۱۹۴۲ تاسیس شده یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسانی برای مبارزه با فقر و گرسنگی است که متشکل از ۱۵ سازمان فرعی در ۹۸ کشور می‌باشد.