راهزنان مسلح سوار بر بیش از ۱۰۰ موتور حدود ساعت ۱۲ ظهر دیروز به شهر فارو نیجریه حمله کردند و به صورت پراکنده به سمت مردم تیراندازی کردند.

به گزارش مرور نیوز، به گفته ساکنان و یک خدمه بیمارستان، در حمله شبه‌نظامیان به شهر کوچک «فارو» در شمال غرب نیجریه ، ۴۵ کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از شاهدان روز جمعه در خصوص این حمله گفت: راهزنان مسلح سوار بر بیش از ۱۰۰ موتور حدود ساعت ۱۲ ظهر دیروز  به شهر فارو حمله کردند و به صورت پراکنده به سمت مردم تیراندازی کردند.

یکی دیگر از ساکنان گفت مردان مسلح ۴۵ نفر را کشتند. یک خدمه بیمارستان که از ترس انتقام نخواست نامش فاش شود هم در همین خصوص گفت: دیروز عصر نیروهای امنیتی و محلی ۲۹ جسد و ۱۱ زخمی را به داخل بیمارستان آوردند.

حملات مسلحانه، قتل و آدم‌ربایی جمعی برای باج خواهی بخصوص ربودن دانش‌آموزان امری عادی در شمال غرب نیجریه است. این منطقه به محلی برای جولان گروه‌های افراطی و سوء‌استفاده از نبود کنترل حکومت مرکزی برای دامن زدن به شورش تبدیل شده است.

این کشور آفریقایی ۱۲ سال است که درگیر جنگ با تروریست‌های بوکوحرام و شاخه غرب آفریقایِ داعش است، جنگی که نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان ندارد.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنابر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیت‌های تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون شخص بی‌خانمان شده‌اند.