در پی وقوع یک «آتش‌سوزی بزرگ» در وزارت بهداشت عراق کلیه ساختمان های این وزارت خانه تخلیه شد.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در خبری فوری از وقوع یک «آتش‌سوزی بزرگ» در چند طبقه از ساختمان این وزارت‌خانه در مرکز بغداد خبر داد و به نقل از یک منبع در وزارت بهداشت عراق نوشت:« برای حفط جان کارمندان و کلیه ارباب‌ رجوع‌ها، ساختمان این وزارت‌خانه تخلیه شده و تیم‌های آتش‌نشانی در حال تلاش برای مهار آتش‌ هستند».

اما لحظاتی پس از انتشار این خبر، وبگاه «ناس» عراق به نقل از یک افسر آتش‌نشانی از تیمی که مشغول اطفای حریق است، نوشت: «حادثه در طبقه چهارم این ساختمان روی داده و تیم‌های آتش‌نشانی به سرعت شهروندان را از این ساختمان خارج کردند اما برخی از شهروندان در آسانسورهای این ساختمان گرفتار شده بودند و به دلیل دود این آتش دچار حالت خفگی شده‌اند.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تاکنون هیچ آماری درباره تلفات احتمالی این حادثه ارائه نشده و تیم‌های آتش‌نشانی در حال مهار آتش هستند. دلیل آتش سوزی نیز تا به این لحظه مشخص نشده است.

وزارت کشور عراق سپس، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی هستند که در طبقه چهارم بیمارستان «مدینه الطب» واقع در منطقه «باب المعظم» بغداد روی داده است.

وبگاه «عین العراق» نیز با انتشار خبر وقوع آتش‌سوزی در ساختمان بیمارستان مدینه‌الطب نوشت که مرکز آتش‌سوزی طبقه چهارم این بیمارستان است که در محوطه ساختمان وزارت بهداشت عراق قرار دارد.

پس از انتشار این اخبار، «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی تصریح کرد: «تیم‌های آتش‌نشانی، آتش‌سوزی در ساختمان وزارت بهداشت را مهار کردند. تاکنون زخمی شدن هیچ فردی ثبت نشده است».

وی گفت که حریق مذکور در بخش‌هایی از یک ساختمان اداری وزارت بهداشت روی داده است. تحقیقات درباره علل وقوع این حریق آغاز شده است.

چند ماه پیش بود که  «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» استعفاء کرد.

در تاریخ پنجم اردیبهشت بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در بیمارستان «ابن الخطیب» (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه «جسر دیالی» در بغداد، دهها نفر کشته و زخمی شدند. پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت و «محمد جبر» استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل شد.

 کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به پارلمان) در گزارشی اعلام کرد  که ۱۳۰ نفر در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.