جن ساکی در ارتباط با هدف سفر الکاظمی به واشنگتن گفت که این سفر تأکیدی بر مشارکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق و تقویت همکاری دوجانبه تحت توافق سال ۲۰۰۸ است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مدیریت کرد.

به گزارش مرور نیوز، « جن ساکی » سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که « جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 26 ژوئیه (چهارم مردادماه) میزبان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید خواهد بود.

شبکه «یورونیوز» در این خصوص گزارش کرد، ساکی در ارتباط با هدف سفر الکاظمی به واشنگتن گفت که این سفر تأکیدی بر مشارکت راهبردی میان ایالات متحده و عراق و تقویت همکاری دوجانبه تحت توافق سال ۲۰۰۸ است که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مدیریت کرد.

سخنگوی کاخ سفید لیستی از حوزه‌های منافع مشترک عراق و آمریکا را ارائه داد که شامل بخش انرژی و بهداشت و درمان می‌شود و گفت که بایدن به دنبال تقویت همکاری با عراق در خصوص موضوعات امنیتی چون تلاش مشترک برای شکست پایدار شبه‌نظامیان داعش است.

طبق گزارش یورونیوز، جن ساکی هیچ اشاره‌ای به محور ایران در مذاکرات آتی الکاظمی و بایدن نکرد.

پیش از این، یک مقام سیاسی عراق بدون آن که تاریخ دقیقی ارائه دهد، از سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به واشنگتن برای ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود.

این منبع در خصوص یکی از محورهای گفت‌وگوی بایدن و الکاظمی گفته بود: «الکاظمی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود که با آنها درباره مناقشه میان واشنگتن و تهران و تاثیرات آن روی عراق صحبت کند».

وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که در سفر الکاظمی به واشنگتن بررسی می‌شود، عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق و حملات به سفارتخانه آمریکا در بغداد است.