سازمان ملل با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان بیان کرد: در شبانه روز گذشته تاکنون 40 مجروح غیرنظامی از حومه‌های شهر هرات به این بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش مرور نیوز، با تشدید جنگ در نقاط مختلف افغانستان ، سازمان ملل نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور ابراز نگرانی کرد.

نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته در مرکز ولایت هلمند دستکم ۴۰ غیرنظامی کشته و ۱۱۸ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، دوازدهم مرداد، افزایش تلفات غیرنظامیان در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را نگران‌کننده توصیف کرد.

طبق اعلام این سازمان، در پی تشدید خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در مرکز ولایت هلمند، بیش از ۱۵۰ غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته این سازمان این تلفات به دنبال تلاش گروه طالبان برای تصرف مناطق در ولایت هلمند بر غیرنظامیان وارده شده است.

با این حال یوناما خواستار توقف فوری جنگ در مناطق شهری شده است.

به همین ترتیب در ولایت قندهار که نیز جنگ در مناطق شهری جریان دارد، از تلفات غیرنظامیان گزارش شده است.

زخمی‌شدن 40 غیرنظامی در درگیری‌های 24 ساعت گذشته هرات

همچنین مسئولان بیمارستان مرکزی هرات اعلام کردند که در شبانه روز گذشته تاکنون 40 مجروح غیرنظامی از حومه‌های شهر هرات به این بیمارستان منتقل شدند.

عارف جلالی رئیس بیمارستان مرکزی هرات گفت که در عملیات نیروهای دولتی در اطراف شهر 40 مجروح غیرنظامی، پنج زخمی از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی هم به این بیمارستان منتقل شدند.

وی در ادامه گفت در انفجار شب گذشته هم در محل حاجی عباس شهر هرات سه کشته و 13 زخمی از مردم به این بیمارستان منتقل شدند.

نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در کابل نیز تاکید کرده است که طرف‌های درگیر باید برای حفاظت از افرادی ملکی اقدامات بیش‌تری انجام دهند در غیر این اثرات آن فاجعه بار خواهد بود.

گروه طالبان اخیراً حملات خود را به شهرهای بزرگ کشور گسترش داده است. نبرد بین نیروهای دولتی و مردمی با طالبان در شهرهای هرات، لشکرگاه، قندهار و تخار جریان دارد.