سید حسن نصرالله در بخشی از سخنانش تأکید کرده است: حزب‌الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد و ما می‌دانیم که باید چه کاری انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه الاخبار، « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً با شماری از ذاکران و مداحان حسینی (ع) دیدار کرده است. وی در بخشی از سخنان خود در دیدار مذکور به حوادث اخیر لبنان اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در بخشی از سخنانش تأکید کرده است: حزب‌الله به جنگ داخلی کشیده نخواهد شد و ما می‌دانیم که باید چه کاری انجام دهیم. روزنامه الاخبار اعلام کرد که نصرالله در دیدار با مداحان حسینی به مسائلی نظیر تلاش برای تخریب وجهه حزب الله و کشاندن آن به جنگ داخلی اشاره کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حبس سعد الحریری توسط عربستان سعودی که پیشتر اتفاق افتاده بود، تأکید کرد: هدف از سناریوی زندانی کردن حریری شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در لبنان بود. با این حال، موضع ما در حزب الله موجب غافلگیری عربستان سعودی شد.

نصرالله همچنین به قتل «علی شبلی» از اعضای این جنبش در روز شنبه گذشته اشاره کرد و در این خصوص گفت: ما خونی نداریم که پایمال شود؛ اما به آنجایی که دشمن می‌خواهد، کشیده نمی‌شویم زیرا به میدان آمدن حزب‌الله به معنای ورود به جنگ داخلی است. افرادی وجود دارند که تلاش می‌کنند برای جنگ با ما تسلیحاتی برای خود تهیه کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین از جنگ اقتصادی نیز سخن گفت و تأکید کرد: ما باید در این زمینه صبور باشیم و فعالیت‌های جدی انجام دهیم.

گفتنی است، منطقه «خلده» واقع در جنوب پایتخت لبنان چندی پیش شاهد حوادث پُرتنشی بود که می‌توانست به وقوع یک بحران بزرگ بینجامد. با این حال، خویشتنداری حزب الله لبنان و اتخاذ موضع حکیمانه توسط این گروه مقاومتی موجب شد تا ناامنی‌های اخیر در خلده یک بحران فراگیر را به دنبال نداشته باشد. علت اینکه حزب الله موضع حکیمانه‌ای را در قبال حوادث مذکور اتخاذ کرد، کاملاً واضح است.

باید گفت که حزب الله لبنان ثابت کرده است که هیچگاه منافع حزبی و جناحی را به منافع و مصالح ملی لبنان ترجیح نداده است. حزب الله در طول مدت زمان گذشته نشان داده است که همواره کلیّت لبنان و منافع آن را مد نظر داشته است و در این میان، از منافع حزبی و جناحی خود عبور کرده است. از دیدگاه حزب الله، منافع و مصالح لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی که برای فتنه‌انگیزی در این کشور تلاش می‌کند، نهفته است.

نکته قابل تأمل در خصوص نوع رفتار حزب الله و واکنش آن به تحولات داخلی لبنان این است که این گروه مقاومتی هیچگاه از قدرت نظامی خود برای تحقق اهداف حزبی و جناحی بهره برداری نکرده است.