طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

به گزارش مرور نیوز، دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد پنجشنبه اعلام کرد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس « کرونا » مبتلا شده‌اند از ۲۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۲۰۰،۰۳۱،۸۹۶ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۴،۲۵۲،۸۷۳ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود ۱۸۰ میلیون نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای دلتا، انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی در قاره‌های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد. این کشور با نزدیک به ۶۱۵ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که آمریکا ۱۸ درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود ۱۵.۸۵ درصد از کل مبتلایان جهان یعنی تقریبا ۳۲ میلیون نفر در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آنها، برزیل با نزدیک به ۲۰ میلیون مبتلا یعنی ۹.۹۵ درصد کل بیماران قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود ۴۳ میلیون مبتلا و تقریبا ۹۴۵ هزار فوتی، و قاره اروپا با نزدیک به ۵۲ میلیون مورد ابتلا و یک میلیون و ۱۳۸ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

روز گذشته نیز انجمن بیمارستان‌های کودکان آمریکا خبر داد که طی هفته گذشته ۷۲ هزار کودک این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۹ درصد از کل مبتلایان به این ویروس در آمریکا طی هفته گذشته را تشکیل می‌دهند.