اتحادیه اروپا خواستار توقف خشونت ها و برقراری آتش بس پایدار در افغانستان شد و نسبت به افزایش آمار آوارگان داخلی و پناهجویان افغان هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه «یانز لنارچیچ»، کمیسر مدیریت بحران این اتحادیه ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری خشونت بار در افغانستان خواستار برقراری آتش بس پایدار و سراسری در این کشور شدند.

در این ارتباط «جوزف بورل» برقراری آتش بس فوری، پایدار و دائمی را فرصتی برای صلح در افغانستان عنوان کرد که می بایست برای بدست آوردن آن تلاش ها را دوچندان کرد.

مقامات اروپایی در ادامه تاکید کردند که خشونت فعلی در افغانستان معنا ندارد و این وضعیت باعث شده تا رنج‌های بسیاری بر شهروندان افغان وارد شود.

نگرانی از افزایش پناهجویان و آوارگان داخلی در افغانستان از دیگر مسائل مورد تاکید مقامات اروپایی بود و آنها در این ارتباط افزودند: کشتار خودسرانه غیرنظامیان از سوی طالبان، ضرب و شتم زنان و تخریب ساختارها در افغانستان محکوم است و برخی از این اقدامات در گروه جنایت جنگی به شمار می رود.

اوضاع در افغانستان بدنبال خروج غیر مسئولانه نظامیان آمریکایی از این کشور بدتر از گذشته شده است.

در سه ماه گذشته در موج تازه خشونت در افغانستان، حملات طالبان شدت گرفته، شماری از ولسوالی‌ها به دست این گروه افتاده و جنگ به داخل شماری از شهرها از جمله هرات، قندهار و لشکرگاه رسیده است.