بر اساس اظهارات اخیر رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، اگر اقدامات جدی برای مهار موج جدید در این کشور انجام نشود، احتمال ابتلای صدها هزار نفر در روز در این کشور وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، پیش‌بینی موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن حاکی از آن است که احتمالا پیک جدید کرونا در فاصله بین اواسط ماه آگوست تا اوایل ماه سپتامبر در آمریکا اتفاق خواهد افتاد و روزانه ۴۵۰ هزار مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شوند.

کشور آمریکا  با تعداد نزدیک به ۳۷ میلیون نفر ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری، همچنان به عنوان رتبه اول کشوها در جدول جهانی قرار دارد. همچنین تعداد ۶۳۲۶۴۷ نفر تا کنون بر اثر ابتلای به این بیماری در آمریکا کشته شده‌اند. این در حالی است که موج جدید ویروس کرونا موسوم به «دلتا» در ایالات متحده نیز به سرعت در حال گسترش است و مسئولین بهداشتی آمریکا به شدت نگران افزایش تعداد ابتلای روزانه هستند. آمارهای جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر، روزانه حدود صدهزار نفر ابتلای جدید به کرونا گزارش می‌شود.

بر اساس اظهارات اخیر رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، اگر اقدامات جدی برای مهار موج جدید در این کشور انجام نشود، احتمال ابتلای صدها هزار نفر در روز در این کشور وجود دارد. آنطور که سازمان‌های بهداشتی آمریکا بیان می‌کنند، وضعیت در ایالت‌هایی از جمله فلوریدا به شدن وخیم گزارش شده و تعداد مبتلایان به سرعت در حال افزایش است. ایالت‌های فلوریدا، تگزاس، میزوری، آرکانزاس، لویزیانا، آلاباما، و می‌سی‌سی‌پی به ترتیب بیشترین مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

اگرچه تا کنون حدود ۱۶۳ میلیون نفر در این کشور به طور کامل واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما بسیاری از مردم آمریکا همچنان از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌ورزند. در همین راستا، دکتر «آنتونی فاوچی» -که یکی از اعضای اصلی کارگروه کروناویروس کاخ سفید به شمار می‌رود- پیش‌بینی کرده که اوضاع کرونا در آمریکا وخیم‌تر خواهد شد و در هفته‌های آتی احتمالا تعداد مبتلایان روزانه به بیش از ۲۰۰ هزار نفر برسد؛ وی همچنین میلیون‌ها شهروند این کشور را که از دریافت واکسن خودداری می‌کنند، به عنوان عاملان اصلی این امر معرفی کرد.

گفته می‌شود که بر طبق مدل‌های رایانه‌ای، میزان ابتدا از اواخر ماه آگوست تا اوایل ماه سپتامبر به اوج خود خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن، در این مدت ممکن است روزانه ۴۵۰ هزار مورد جدید ابتلا اتفاق بیافتد. اگرچه برخی موسسات دیگر سعی می‌کنند آمار محافظه‌کارانه‌تری ارائه دهند، اما تقریبا همه پیش‌بینی‌ها حاکی از وخامت اوضاع در روزهای آتی خواهد بود.

به گفته «دکتر دیوید دودی» -اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز- حداقل در دو  یا سه هفته آینده آمریکا شاهد افزایش موارد مبتلا خواهد بود. علاوه بر این، پژوهشگران موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن پیش بینی می‌کنند که حدود ۱۰۰۰ مورد مرگ روزانه در اواسط ماه سپتامبر وجود داشته باشد و تا ماه نوامبر حدود ۷۶۰۰۰ نفر کشته شوند. هرچند که آنها معتقدند اگر ۹۵ درصد مردم ایالات متحده از ماسک استفاده کنند، مدل آنها پیش‌بینی می کند که ۴۹۰۰۰ نفر از این افراد نجات خواهند یافت.

البته سیاست‌گذاران آمریکایی و موسسات علمی-بهداشتی این کشور تلاش می‌کنند با ترغیب مردم به استفاده از ماسک، واکسن زدن و رعایت توصیه‌های بهداشتی، به مقابله با افزایش گسترش مبتلایان بپردازند. بر همین اساس، درحالی که چند ماه پیش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده اجبار استفاده از ماسک برای افرادی که واکسینه شده در برابر کرونا را بر طرف کرده بود، اما با توجه به گسترش کرونای نوع دلتا، استفاده از ماسک مجددا در تمام اماکن عمومی این کشور اجباری شده است.