شهرک‌نشینان صهیونیست پس از یورش به صحن‌های مسجدالاقصی اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند.

به گزاش مرور نیوز به نقل از فلسطین الیوم، شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خصمانه خود علیه مقدسات فلسطینیان ادامه می‌دهند و شهرک‌نشینان امروز چهارشنبه بار دیگر مسجدالاقصی را مورد تعرض وحشیانه قرار دادند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست پس از یورش به صحن‌های مسجدالاقصی اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند. به دنبال یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی میان آنها و شهروندان فلسطینی درگیری شدیدی اتفاق افتاد.

صبح امروز هم جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای تعرض هیأت آمریکایی به مسجد الاقصی تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: این اقدام مردود و نادرست است. همانطور که همیشه تاکید کردیم، این اقدام بیانگر سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از مواضع رژیم صهیونیستی است و این یکی از دلایل اصلی تداوم اشغالگری و تجاوزات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

حماس عنوان کرد که ورود هیأت آمریکایی به مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی، با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تعارض دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است که تکرار چنین اقداماتی، دشمن صهیونیستی را تشویق به حماقت بیشتر کرده و موجب تشدید تنش خواهد شد و آتش برافروخته در اراضی اشغالی به ویژه در قدس را شعله‌ورتر خواهد کرد. ایالات متحده آمریکا مسئول این اتفاقات است.

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین درباره پیامدهای سفر یک هیأت امنیتی آمریکایی به فلسطین اشغالی و دیدارهای آنها در رام الله و فلسطین اشغالی هشدار داد.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی در اظهاراتی گفت: سفر هیأت اطلاعاتی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در راستای تقویت همکاری امنیتی با تل‎‌آویو و بازگرداندن روند بیهوده مذاکرات با اجرای سند توافق سه‌جانبه میان تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

سخنگوی جهاد اسلامی از گروه‌های ملی فلسطین خواست با همه نقشه‌ها برای از بین بردن حقوق و اصول ملت فلسطین مقابله کنند و در برابر همه توطئه‌ها برای دور زدن انقلاب مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر هوشیار باشند.