سخنگوی طالبان گفت: طالبان حامی حقوق همگان درباره شعائر دینی هستند. سیک‌ها و هندوها در کشور هستند و شعایر دینی را آزادانه انجام می‌دهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت عربی۲۱، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در شبکه "کان" در مصاحبه‌ای به سؤالاتی درباره حقوق اقلیت‌ها در افغانستان به ویژه یهودی‌ها جواب داد.

خبرنگار به وی گفت که در شبکه "کان" فعالیت می‌کند. در فایل صوتی صدای شاهین شنیده می‌شود که از خبرنگار می‌پرسد: از کدام تلویزیون هستی؟ وی پاسخ می‌دهد: کان نیوز.. کان نیوز.

این در حالی است که شاهین گفت که هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ های اسرائیلی انجام نداده است.

او می‌گوید: مردم نباید بترسند و فرار کنند. اجرای شریعت اسلام به منزله این نیست که مردم خواهند مرد. بلکه به معنای تحقق صلح و ثبات بیشتر است.

سهیل شاهین می‌افزاید: طرح ما نجات ملت افغانستان بدون ضرر به جان انسان‌هاست.

طبق این مصاحبه، سخنگوی طالبان ادامه می‌دهد: دلیل فرار مردم نمی‌فهمم. در گذشته به مدت ۲۰ سال با آمریکایی‌ها جنگیده‌ایم. اشعالگری که مردم آن را نخواستند بلکه مردم آزادی را خوستند نه سرکوب را.

ما همکاری با حماس در هیچ منطقه‌ای نداریم

او در این مصاحبه درباره موضع طالبان در قبال اقلیت‌ها از جمله یهودیانی که در کابل هستند و اینکه آخرین یهودی در کابل مانده، گفت: من هیچ آخرین یهودی را نمی‌شناسم. ما آزاری به اقلیت‌ ها نمی‌رسانیم. طالبان حامی حقوق همگان درباره شعائر دینی هستند. سیک‌ها و هندوها در کشور هستند و شعایر دینی را آزادانه انجام می‌دهند.

شاهین درباره همکاری با حماس ضمن تکذیب هرگونه همکاری با حماس افزود: اگر حماس به ما از بابت آزادی کشور و پایان اشغالگری تبریک گفت، مشکلی ندارد اما ما همکاری با حماس در هیچ منطقه‌ای نداریم.