یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا حدود سه هزار نفر را روز پنجشنبه از فرودگاه کابل تخلیه کرد.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا حدود سه هزار نفر را روز پنجشنبه از فرودگاه کابل تخلیه کرد.

به گفته این مقام کاخ سفید، این سه هزار نفر با ۱۶ پرواز هواپیمای C-۱۷ از فرودگاه بین الملل حامد کرزی خارج شدند. او همچنین افزود ۳۵۰ نفر از این تعداد، شهروندان آمریکایی بودند.

این مسئول کاخ سفید در ادامه افزود: آمار تقریبی افرادی که از فرودگاه کابل از تاریخ ۱۴ اوت تخلیه شدند، با این حساب به ۹ هزار نفر می‌رسد.

گفتنی است در روز‌های اخیر حدود ۱۸ هزار افغانستانی که در ۲۰ سال حضور نیرو‌های آمریکایی با سفارت‌های مختلف به عنوان مترجم و یا خبرنگار همکاری کرده بودند، به همراه خانواده هایشان در انتظار صدور ویزای آمریکا و یا سایر کشور‌های اروپایی برای خروج از افغانستان بودند. این در حالی است که هر روز تلاش‌ها برای رسیدن این افراد به فرودگاه کابل و خروج آن‌ها از کشور دشوارتر می‌شود.

نیرو‌های طالبان از روز دوشنبه کنترل کامل تمامی مناطق افغانستان را به دست گرفتند. بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آورده اند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند. در این هجوم مردم برای فرار از کشور تا کنون شماری از شهروندان افغانستانی جان خود را از دست داده اند.