سخنگوی طالبان تاکید کرد که هرج و مرج در فرودگاه کابل توسط طالبان ایجاد نشده است و غرب می‌توانست طرح تخلیه بهتری ترتیب دهد.

به گزارش مرور نیوز، یکی از اعضای ارشد طالبان به رویترز گفت: هرج و مرج در فرودگاه کابل تقصیر طالبان نیست و غرب می‌تواند برنامه تخلیه بهتری ترتیب دهد.

این مقام افزود: کارشناسان حقوقی ، مذهبی و سیاست خارجی در طالبان قصد دارند تا چارچوب حکومتی جدیدی را در چند هفته آینده معرفی کنند.

طالبان از زمان تسلط اخیر بر افغانستان تلاش کرده‌اند چهره‌ای معتدل ار خود ارائه کنند.

این گروه از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ افغانستان را تحت کنترل داشت و در آن زمان سیاست‌های بسیار سختگیرانه‌ای اعمال می‌کرد. طالبان در سال ۲۰۰۱ توسط نیروهای تحت رهبری ایالات متحده به دلیل پناه دادن به نیروهای القاعده پس از حملات ۱۱ سپتامبر سرنگون شدند.

پیش از این یک مذاکره کننده بلند پایه طالبان ازادامه گفتگوها برای ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان خبر داده بود. سهیل شاهین گفته است که درچارچوب حکومت اینده تمامی افغان‌ها حضور خواهند داشت.

به گفته او رایزنی های طالبان با سیاستمدارن دیگر و نیز رهبری طالبان درباره این که چه کسانی عضویت حکومت جدید را داشته باشند ادامه دارند.

سهیل شاهین، عضو هیات مذاکره کننده طالبان، گفت: مذاکرات که همچنان ادامه دارند ، همه افغانان در نظر گرفته می شوند ، برخی از شخصیتها که مناسب برای حضور در حکومت آینده باشند در نظر گرفته می شوند. بنابراین این چارچوب کلی است.

سهیل شاهین می افزاید که حالا زمان برگزاری انتخابات برای گزینش حکومت تازه نیست بلکه درنتیجه گفت وگوها این حکومت شکل خواهد گرفت.

شاهین گفت: در حال حاضر خلاء قدرت داریم. فرصتی برای هیچ گونه انتخابات نداریم. هیچ قانون اساسی وجود ندارد. یک قانون اساسی جدید تدوین و سپس تصویب می شود. بنابراین ، این به معنی کار زیاد است. این کار اما در حال حاضر ، نیاز به یک حکومت فراگیر دارد . بنابراین ، البته ، از طریق گفتگو با شخصیت ها و سیاستمداران و رهبران، این افراد انتخاب خواهند شد.