وزیر خارجه روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات وین برای احیای دوباره توافق هسته‌ای ایران شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات وین برای احیای دوباره توافق هسته‌ای ایران شد.

بر این اساس، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: لاوروف در گفتگوی با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود از احیای دوباره مذاکرات برجام در وین حمایت کرد.

وزرای امورخارجه ایران و روسیه درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای و شرایط پیچیده منطقه‌ای از جمله افغانستان گفتگو کردند. وزیر خارجه روسیه در این تماس تلفنی با اشاره به ضرورت همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی بین تهران و مسکو گفت: روسیه علاقه‌مند است مذاکرات هسته‌ای در چارچوب وین دوباره از سر گرفته شود.

وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین بطور مفصل وضعیت کنونی افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. امیرعبداللهیان و لاوروف تاکید کردند: تهران و مسکو دیدگاه مشابهی درباره تحولات افغانستان دارند.

وزرای خارجه ایران و روسیه، گفتگوی مسالمت آمیز بین نیرو‌های سیاسی افغانستان و تشکیل دولت فراگیر را تنها راه پایان خشونت‌ها در این کشور برشمردند و تاکید کردند: ایران و روسیه تنها از تشکیل دولتی فراگیر که در نتیجه مذاکره مسالمت آمیز بدست آمده باشد حمایت می‌کنند.

لاوروف و امیر عبداللهیان همچنین بر دستور کار بین المللی مربوط به ادامه هماهنگی‌های نزدیک در قالب مذاکرات آستانه در مورد حل و فصل مسائل سوریه تأکید کردند. دو طرف همچنین در این گفتگوی تلفنی درباره عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های به رایزنی پرداختند.