رئیس جمهور آمریکا گفت: ما عملیات تخلیه نیروهایمان از افغانستان را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهان نیرو‌های مسلحمان دستور داده ام عملیات‌هایی را برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش خراسان که مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است انجام دهند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داد پاسخی سخت به عاملان حمله انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل خواهد داد.

تروریست‌ها نمی‌توانند مانع از اجرای ماموریت ما شوند

بر این اساس، بایدن گفت: علی رغم حملات تروریستی رخ داده در نزدیکی فرودگاه کابل ما به ماموریت خود برای خارج کردن نیروهایمان از افغانستان ادامه خواهیم داد. تروریست‌ها نمی‌توانند مانع از اجرای ماموریت ما شوند.

وی افزود: ما عملیات تخلیه نیروهایمان از افغانستان را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهان نیرو‌های مسلحمان دستور داده ام عملیات‌هایی را برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش خراسان که مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است انجام دهند. تروریست‌ها پیروز نخواهند شد.

 اقدامات تروریست ها را فراموش نخواهیم کرد

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: ما تروریست‌ها را نمی‌بخشیم و اقدامات آن‌ها را فراموش نخواهیم کرد. ما آن‌ها را خواهیم یافت و به سزای اعمالشان می‌رسانیم. با این حال، علی رغم انفجار رخ داده در فرودگاه کابل، وقت آن رسیده بود که به ۲۰ سال حضور خود در افغانستان پایان دهیم.

گفتنی است در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزای کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی (تروریست) آمریکایی افزایش یافت.