وزارت دفاع انگلیس از آغاز مرحله پایانی خروج از فرودگاه کابل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الجزیره، وزارت دفاع انگلیس از آغاز مرحله پایانی خروج از فرودگاه کابل خبر داد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: ما وارد مرحله پایانی روند خروج از فرودگاه کابل شدیم.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: هرزمان زمان خروج ما نزدیک می‌شود، تهدید‌ها در کابل افزایش می‌یابد. وزیر دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد: عملیات تخلیه ظرف چند ساعت آینده به پایان خواهد رسید. بن والاس همچنین گفت که برای تمامی جانباختگان عزادار است. همچنین روزنامه الپایس اسپانیا نیز از پایان روند تخلیه از فرودگاه کابل خبر داد.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: روند تخلیه از فرودگاه کابل از سر گرفته شده است.

گفتنی است در دو حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی آمریکایی افزایش یافته است.

پس از این حادثه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وعده داد پاسخی سخت به عاملان حمله انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل خواهد داد.

بر این اساس، بایدن گفت: علی رغم حملات تروریستی رخ داده در نزدیکی فرودگاه کابل، ما به ماموریت خود برای خارج کردن نیروهایمان از افغانستان ادامه خواهیم داد. تروریست‌ها نمی‌توانند مانع از اجرای ماموریت ما شوند.

وی افزود: ما عملیات تخلیه نیروهایمان از افغانستان را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهان نیرو‌های مسلح مان دستور داده ام عملیات‌هایی را برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش خراسان که مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است انجام دهند. تروریست‌ها پیروز نخواهند شد.