ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا دیگر انگیزه‌ای برای انفجار و حمله وجود ندارد گفت: نفجارهای فرودگاه کابل در منطقه تحت کنترل نیروهای خارجی رخ داده است.

به گزارش مرور نیوز، « ذبیح الله مجاهد » سخنگوی طالبان در واکنش به حمله انتحاری در فرودگاه کابل گفت: پس از خروج آمریکا دیگر انگیزه‌ای برای انفجار و حمله وجود ندارد.

مجاهد در مصاحبه با رادیو آزادی گفت: انفجارهای فرودگاه کابل در منطقه تحت کنترل نیروهای خارجی رخ داده است.

سرپرست وزارت اطلاعات و انتشارات افغانستان افزود: حضور نیروهای آمریکایی انگیزه چنین اقداماتی را فراهم آورده و طالبان از آمریکا خواسته تا هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کند.

وی تاکید کرد: پس از خروج آمریکا ما اطمینان می‌دهیم که دیگر به هیچ گروهی اجازه چنین اقداماتی داده نخواهد شد و همچنین از خاک افغانستان تهدیدی علیه دیگر کشورها وجود نخواهد داشت.

مجاهد وضعیت فرودگاه کابل را بحرانی توصیف کرد و گفت: نیروهای طالبان برای کنترل جمعیت در چنین وضعیتی آموزش ندیده و قادر به کنترل جمعیت نیستند.

سخنگوی ارشد طالبان از مردم افغانستان خواست که در فرودگاه تردد نکنند و اطمینان داد که پس از عادی شدن اوضاع تمام افرادی که تمایل داشته باشند قادر خواهند بود خاک افغانستان را ترک کنند.

مجاهد در پایان به داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت: داعش در افغانستان با آنچه در سوریه و عراق وجود دارد متفاوت بوده و گفته ما مطمئن هستیم که پس از خروج نیروهای خارجی آنها دیگر انفجاری انجام نخواهند داد.

 مهاجمان ناشناس پنجشنبه شب در کنار ورودی آبی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی «باران» در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بود.

در این حمله 170 نفر از جمله 13 نظامی آمریکایی کشته شدند، داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.