وزیر خارجه عراق گفت: بغداد تاکنون میزبان چند دور از مذاکرات میان ایران و عربستان بوده است و دیدارهای دو طرف تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، « فؤاد حسین » وزیر خارجه عراق سخنانی را در خصوص مذاکرات میان ایران و عربستان مطرح کرد. وی در این زمینه گفت: بغداد تاکنون میزبان چند دور از مذاکرات میان ایران و عربستان بوده است و دیدارهای دو طرف تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عراق در ادامه تصریح کرد: طرف‌های ایرانی و سعودی نشان دادند که تمایل دارند مذاکرات دوجانبه به نتیجه مثبت برسد و مشکلات موجود به طور کامل حل و فصل شوند.

فؤاد حسین اظهار داشت: عراق همواره نقش میانجی را برای حل و فصل مشکلات میان طرف‌های مختلف ایفا کرده است. اکنون نیز در حال ایفای همین نقش است. واقعیت این است که اجلاس بغداد بر آینده منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

وی پیشتر در سخنانی به اظهار نظر درباره روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق پرداخت و در این زمینه یادآور شد: آنچه که در این خصوص می‌توانم بگویم، این است که روابط و مناسبات میان تهران و بغداد، قوی و مستحکم است.