رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در حال حاضر در مصر به سَر می برد طی سخنانی، در زمینه تحقق آشتی ملی برای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شرط و شروط تعیین کرد!

به گزارش مرورنیوز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در قاهره، پایتخت مصر به سر می برد، سخنانی را در خصوص مسأله آشتی ملی فلسطین و نیز دیدارش با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر موضع همیشگی خود مبنی بر لزوم تحقق راهکار سازشکارانه دو دولت در اراضی اشغالی تأکید کرد. وی گفت: دولت بایدن نیز از این راهکار حمایت می کند.

محمود عباس در بخش دیگری از سخنان خود درباره دیدار با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در این دیدار درخواست کردیم که اسرائیل قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و توافقنامه‌های امضا شده به ویژه اسلو را اجرا کند، همچنین درخواست کردیم شهرک‌سازی ها متوقف شود.

وی همچنین در سخنانی عجیب، به منظور تحقق آشتی ملی برای حماس شرط و شروط تعیین کرد و گفت: حماس باید قطعنامه های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و اگر چنین کاری را انجام دهد، می‌توانیم بلافاصله دولت وحدت ملی را تشکیل دهیم!