شمار جان باختگان سیل و طوفان آمریکا به چهل و شش نفر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، در پی طوفان و سیل سهمگین در چندین ایالت آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور این کشور در نیویورک و نیوجرسی وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شمار جان باختگان سیل و طوفان آمریکا به چهل و شش نفر رسیده است.

طوفان و سیل سهمگین همچنان چندین ایالت آمریکا را درگیر خود کرده است. ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا، دلاور، مریلند، کنتیکت و ویرجینیا که در شمال شرقی و شرق آمریکا واقع هستند کانون این سیل و طوفان هستند. عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد. شدت طوفانی که در این ایالت‌ها وزیدن دارد بیشتر از حدی است که پیش بینی می‌شد. طوفان آنری نیز در راه مناطق شمال شرقی آمریکاست.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پوشش خبری گسترده سیل در نیویورک را در دستور کار خود قرار داده و کلیه اخبار ساعات اخیر این شبکه به جاری شدن سیل در نیویورک و نیوجرسی اختصاص یافته است.

طوفان مهیب آیدا که شب گذشته بخش‌هایی از ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی را در نوردیده بود، باعث خسارات سنگین شده است. بسیاری از افرادی که گرفتار سیلاب شدند نیاز به کمک دارند. در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی وضع اضطراری اعلام شده است. خانه‌ها به شدت دچار آبگرفتگی شده اند. صد‌ها هزار نفر از ساکنان این دو ایالت با قطعی برق روبرو هستند.

مقامات شهر نیویورک برای نخستین بار در تاریخ این شهر وضع اضطراری ناشی از جاری شدن سیل را اعلام کردند.

تونل مترو نیویورک دچار آبگرفتگی شد. صد‌ها نفر از مردم همچنان در ایستگاه‌های مختلف مترو نیویورک گرفتار هستند. میزان بارندگی در نیویورک عادی نبود.