سهیل شاهین سخنگوی طالبان گفت که طالبان هیچ رابطه‌ای با اسرائیل نخواهند داشت اما می‌خواهند با همه کشورهای همسایه گفتگو کنند.

به گزارش مرور نیوز، سهیل شاهین سخنگوی طالبان به اسپوتنیک گفت: البته ، در یک فصل جدید اگر آمریکا بخواهد با ما رابطه‌ای برقرار کند که به نفع هر دو کشور و هر دو ملت باشد و اگر می‌خواهند در بازسازی افغانستان شرکت کنند ، از آنها استقبال می‌شود.

شاهین گفت که طالبان هیچ رابطه‌ای با اسرائیل نخواهند داشت اما می‌خواهند با همه کشورهای همسایه گفتگو کنند.

وی تاکید کرد: البته ، ما هیچ رابطه ای با اسرائیل نخواهیم داشت. ما می خواهیم با کشورهای دیگر ارتباط داشته باشیم ، اسرائیل در میان آنها نیست ... ما می خواهیم با همه کشورهای منطقه و کشورهای همسایه و همچنین کشورهای آسیایی رابطه داشته باشیم.

شاهین ابراز امیدواری کرد دولت جدید افغانستان در این هفته اعلام شود. وی گفت: امیدوارم این هفته باشد ، اما دقیق نمی‌دانم. ممکن است این هفته یا هفته آینده باشد.

شاهین تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای ایجاد محدودیت در رسانه‌های اجتماعی در افغانستان نداریم ، به آزادی بیان اعتقاد داریم و آماده پذیرش انتقادات هستیم. اگر کسی از فعالیت های ما انتقاد کرد یا دیدگاه‌هایی داشت که می خواست بیان کند ، برای ما خوب است ، همه اینها بخشی از آزادی بیان است البته ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش دروغ و اخبار دروغین باشیم، در غیر این صورت ، ما هیچ مشکلی نداریم.