سرویس بین الملل- سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه گفت که 21 نفر دیگر از دانش آموزان دختری که گروه تروریستی بوکوحرام سال 2014 ربوده بود، توسط دولت این کشور آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، «گاربا شیهو» افزود: بیش از 2 هزار نفر طی عملیات نیروهای امنیتی نیجریه در ماه گذشته در استان بورنو از اسارت گروه تروریستی بوکوحرام آزاد شدند.

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه اشاره ای در خصوص اینکه چند نفر از عناصر بوکوحرام در مقابل این 21 دختر آزاد شدند نکرد.

دولت نیجریه مهر سال جاری نیز از آزادی 21 نفر از دختران دانش آموز دربند خود خبر داده بود.

ارتش نیجریه اردیبهشت سال جاری نیز اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور در عملیاتی یکصد دانش آموز دختر ربوده شده از سوی گروه تروریستی بوکوحرام را آزاد کردند.

ارتش نیجریه تاکید کرد که بزودی بقیه دختران زندانی در اسارت بوکوحرام را که در آوریل 2014 از مدرسه چیبوک ربوده شده اند، آزاد خواهد کرد.

دانش آموزان ربوده شده 267 نفر بودند که 75 نفر از آنها موفق به فرار شدند.

دانش آموزان دختر مدرسه چیبوک که اکثر آن ها مسیحی هستند، آخرین بار مرداد ماه سال جاری، در یک ویدیو که بوکوحرام منتشر کرد، مشاهده شدند. 

اخیرا گروه تروریستی 'بوکوحرام' برای آزادسازی دخترانی که دو سال پیش از مدرسه ای در شهر چیبوک به گروگان گرفته شدند، درخواست حدود 35 میلیون پوند کرده است.

گروه تروریستی بوکو حرام در شمال نیجریه و همچنین در کامرون و چاد فعالیت می کند.

این گروه در سال 2002 میلادی تاسیس شد و بیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تکفیری - تروریستی داعش بیعت کرده و نام خود را به ولایت غرب آفریقای داعش تغییر داد.