پسکوف بیان کرد مسکو ادعاهای آنکارا را مبنی بر نامشروع و غیرقانونی بودن رای گیری پارلمان روسیه در شبه جزیره «کریمه»، نمی پذیرد و این مسئله را آشکارا به شرکای ترکیه ای اعلام می کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، امروز چهارشنبه از بابت اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابراز تاسف کرد.

اردوغان گفته بود که شبه جزیره کریمه که طی یک همه پرسی به خاک روسیه الحاق شد؛ بخشی از تمامیت ارضی اوکراین است.

پسکوف در واکنش به این اظهارنظر، گفت: متاسفیم که این اظهارات همزمان با تدارک سفر اردوغان به روسیه، بیان شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به اینکه مخاطب اظهارات اردوغان چه کسی بوده است؛ افزود: قطعاً ما هدف این اظهارات بوده ایم.

ترکیه در راستای تأمین منافع تاتارهای کریمه، الحاق این شبه جزیره به روسیه را به رسمیت نمی شناسد حال آنکه این رویکرد با موضع ناتو که ترکیه هم عضوی از آن است؛ همخوانی دارد.

از طرفی، اردوغان قرار است در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عازم این کشور شود و بعید است تا آن موقع، روس ها اظهاراتش را درباره کریمه فراموش کنند.

پسکوف دیروز هم گفته بود که مسکو ادعاهای آنکارا را مبنی بر نامشروع و غیرقانونی بودن رای گیری پارلمان روسیه در شبه جزیره «کریمه»، نمی پذیرد و این مسئله را آشکارا به شرکای ترکیه ای اعلام می کند.