«ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه از دستگیری یک سرکرده مهم گروه تروریستی بوکوحرام درایالت «باوچی» در شمال شرق این کشور درجدیدترین عملیات ارتش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه ونگارد چاپ لاگوس، بیانیه سرهنگ «ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه می افزاید: در درگیری روزسه شنبه میان نیروهای ارتش و تروریست های بوکوحرام، یک عضو اصلی این گروه تروریستی به همراه سه عضو دیگر این گروه شناسایی و دستگیر شد.
سخنگوی ارتش نیجریه تصریح کرده است: هم چنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات و دیگر تجهیزات ارتباطی از این افراد کشف و ضبط شد.
پیشتر سرتیپ «ویکتور ایزوگوآیو» فرمانده ارتش نیجریه بر عزم این کشور برای مقابله جدی و مستمر با گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرده بود.
ایزوگوآیو فرمانده ارشد نیجریه افزود: 348 تن که در ارتباط با اقدامات گروه تروریستی بوکوحرام شناسایی و دستگیر شده بودند، آزاد شدند.
این فرمانده ارتش نیجریه یادآور شد: 127 کودک و 107 زن نیز در میان افرادی هستند که به تازگی آزاد شده اند.
ایزوگوآیو بر تداوم اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ارتش برای ریشه کنی کامل گروه تروریستی بوکوحرام تاکید کرد.
ارتش نیجریه پیشتر در بیانیه ای و با اشاره به مفقود شدن نوزده نظامی و داوطلب این کشور در حمله غافلگیرانه افراد مسلح بوکوحرام به مواضع نظامی در « مایدوگوری» تاکید کرده بود که با تلاش نیروهای دفاعی و ارتش کشور، پنج نظامی مفقود شده شناسایی شدند.
بیانیه ارتش نیجریه تصریح می کند: هر پنج نظامی ارتش به بیمارستانی صحرایی برای ادامه مداوای درمانی منتقل شده اند.
در همین خصوص سرلشکر « لاکی ایرابر» فرمانده ارشد نیروهای ویژه نیجریه در شمال شرق این کشور در نشستی خبری بر تلاش نیروهای نظامی و دفاعی نیجریه برای شناسایی و هلاکت شمار بیشتری از افراد مسلح وابسته به بوکو حرام، تاکید کرد.
این درحالی است که ناتوانی نسبی دولت و ارتش نیجریه در مقابله با تروریست های بوکوحرام، سبب مرگ هزاران غیر نظامی و فرسایشی شدن جنگ علیه بوکوحرام شده است. 
هدف اصلی این گروه تروریستی، تلاش برای تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است.
اقدامات این گروه تروریستی و خودسر از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند.