با آغاز به کار نمایشگاه جهانی «اکسپو2020» در امارت، یک بالگرد در این کشور سقوط کرده و در پی آن چهار نفر جان باخته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، ابوظبی، امروز (شنبه)، از سقوط بالگرد در امارات خبر داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در صفحه توئیتری پلیس ابوظبی، فرماندهی کل اداره پلیس این امارت در بیانیه مذکور از کشته شدن چهار نفر در پی حادثه مذکور خبر داده است.

پلیس ابوظبی می‌گوید که این بالگرد ، یک بالگرد امدادی بوده و در پی سقوط آن، دو عضو کادر درمان و دو خلبان کشته شده‌اند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که این حادثه امروز (شنبه)، رخ داده است. با این حال، اشاره‌ای به مأموریت این بالگرد نشده و پلیس ابوظبی نیز از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

این حادثه در حالی در امارات به وقوع پیوسته که نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، روز پنجشنبه، در این کشور آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه دبی یا «اکسپو-۲٠۲٠» که نخستین نمایشگاه جهانی در خاورمیانه نام گرفته است، روز پنجشنبه  هشتم مهر(۳۰ سپتامبر) توسط حاکم دبی افتتاح شد.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی محسوب می‌شود که به‌دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده و برای ۶ ماه میزبان ۱۹۲ کشور است. نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۸۲ روز در دبی برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین المللی اکسپو هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود که آخرین آن در سال ۲۰۱۵ در شهر میلان ایتالیا بود. در این نمایشگاه که از نیمه قرن نوزدهم در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، هر کشوری دستاوردهای خود در زمینه فناوری، علمی، کشاورزی و فرهنگی را به نمایش می‌گذارد.

 رژیم صهیونیستی یکی از مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه است و این نخستین بار است که رژیم صهیونیستی در رویدادی بزرگ در یک کشور عربی شرکت می‌کند.