نیروهای امنیتی عراق امروز (شنبه) از آغاز اقدامات و آمادگی‌ها برای رأی گیری عمومی که قرار است فردا (یکشنبه) انجام شود، خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العربی الجدید، نیروهای امنیتی  از صبح امروز شنبه محدودیت رفت و آمد بین استان‌ها را آغاز کرده و اقدامات برای حراست و امنیت را در بیش از هشت هزار شعبه اخذ رأی را در سرتاسر این کشور تشدید کرده‌اند.

منابع نزدیک به کمیسیون امنیتی عالی انتخابات اعلام کردند، اقدامات امنیتی گسترده جهت تامین امنیت روز انتخابات و روند انتقال صندوق‌های رأی‌گیری به مکان‌های ویژه تا صبح روز دوشنبه ادامه خواهد یافت و هیچگونه دستورالعملی در خصوص مقررات منع آمد و شد تا امروز صادر نشده است.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، نیروهای امنیتی در اطراف مراکز اخذ رأی مستقر خواهند شد و حمل و نقل در داخل استان‌ها برای تضمین ورود تمامی رأی دهندگان به این مراکز تسهیل خواهد یافت.

نیروهای عراقی برای نخستین بار از جنگنده‌ها برای تامین امنیت روند رأی گیری ویژه که روز جمعه برگزار شد، استفاده کردند.

در همین رابطه، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای هوایی عراق از طریق اجرای اقدامات امنیتی بر فراز آسمان عراق با هواپیماهای از نوع "اف ۱۶" و هواپیماهای اطلاعاتی و تصویربرداری و همچنین هواپیماهای "سی ۱۳۰" در طرح تامین امنیت رأی‌گیری ویژه مشارکت کردند.