معاون وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای ایرانی خود خواهان استفاده تهران از فرصت مذاکرات پیش رو شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بی بی سی، معاون وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای ایرانی خود که در لندن انجام شد، از ایران خواست تا به توافقی برگردد که به احیای برجام منجر شود.

جیمز کلورلی، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس در دیدار با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت ایران باید از فرصت مذاکرات تازه به منظور به نتیجه رساندن یک توافقی که به گفته وی هم اکنون در روی میز قرار دارد، استفاده کند.

به نوشته بی بی سی، این دیدار پیش از سرگیری مذاکرات وین انجام می‌شود؛ مذاکراتی که قرار است در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذرماه) و پس از چهار ماه وقفه از سر گرفته می‌شود.

پیش از این، رسانه‌های کشورمان اعلام کرده بودند علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پنجشنبه با جیمز کلورلی، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزیر امور خارجه انگلیس در ساختمان وزارت خارجه انگلیس ملاقات کرده است.

طبق اعلام رسانه‌های ایران، در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است روز گذشته نیز جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی گفته بود کشورش بایستی بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی ایران را بپردازد. او گفته بود: این پرداخت تسویه بدهی معوقه است. ما کشوری هستیم که بدهی‌های خود را می‌پردازیم، این پول می‌تواند از طریق یک کانال بشردوستانه برای جلوگیری از ممانعت هرگونه تحریم پرداخت شود. ممکن است آمریکا در این باره به ما اعتراض کند هنوز در این باره مطمئن نیستیم. ملاحظات سیاسی وجود دارد، اما با توجه به اینکه اوباما (رئیس جمهور اسبق آمریکا) دقیقا در همین شرایط، بدهی‌های آمریکا به ایران را پرداخت کرد، بعید می‌دانم که ما نیز با اعتراضاتی از سوی بایدن، رئیس جمهور آمریکا رو به رو باشیم. همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پرداخت این بدهی را یک تصمیم مستقل برای انگلیس دانست.