روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به ۲۵۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۱۴۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۶۸۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۲۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۷.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۷۸۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۰ هزار و هند با بیش از ۴۶۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۴۷,۶۹۳,۵۱۶ ۷۸۰,۷۷۵
۲ هند ۳۴,۴۱۴,۱۸۶ ۴۶۲,۶۹۰
۳ برزیل ۲۱,۹۲۶,۵۲۶ ۶۱۰,۳۲۳
۴ انگلیس ۹,۴۴۸,۴۰۲ ۱۴۲,۵۳۳
۵ روسیه ۸,۹۵۲,۴۷۲ ۲۵۱,۶۹۱
۶ ترکیه ۸,۳۴۰,۳۲۲ ۷۲,۹۱۰
۷ فرانسه ۷,۲۵۶,۶۴۳ ۱۱۸,۰۷۳
۸ ایران ۶,۰۱۹,۹۴۷ ۱۲۷,۸۰۹
۹ آرژانتین ۵,۳۰۲,۴۴۵ ۱۱۶,۲۰۹
۱۰ اسپانیا ۵,۰۴۲,۸۰۳ ۸۷,۶۴۷

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۵۱ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۹ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۰۲ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۱۹ هزار و ۹۴۷ ابتلا و ۱۲۷ هزار و ۸۰۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.