لوید آستین در نشست منامه اعلام کرد که اختلافات آمریکا برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای با ایران قابل حل است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الجزیره، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) در سخنرانی خود در نشست منامه اعلام کرد با حسن نیت به مذاکرات هسته‌ای باز خواهیم گشت، اما اقدامات ایران در ماه‌های گذشته دلگرم کننده نبوده است.

وی گفت: اگر ایران با مواضع سازنده بازگردد، ما معتقدیم که اختلافات ما برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای قابل حل است.

آستین افزود: در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک موفقیت آمیز نباشد، در همه گزینه‌های خودمان بازنگری خواهیم کرد.

وی با اتهام زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد: آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعا کرد: ایران چالش‌های امنیتی جدی ایجاد می‌کند، باعث تنش در منطقه و تضعیف صلح می‌شود. ما از ایران می‌خواهیم که برای کاهش خشونت و درگیری در منطقه گام بردارد. ایران نباید دچار این توهم شود که بتواند روابط ما را در منطقه تضعیف کند. ما از خود، منافع و شرکایمان دفاع می‌کنیم و با سامانه پهپادی ایران که تهدیدی برای نیرو‌های ما است، مقابله خواهیم کرد.

این در حالی است که آمریکا خود با حضور در کشور‌های مختلف به بهانه مبارزه با تروریسم، غیرنظامیان را هدف قرار داده و در امور داخلی آنان مداخله و موجب تنش آفرینی داخلی شود.

وی افزود: با وجود خروج از افغانستان، به مبارزه با القاعده و داعش در این کشور ادامه خواهیم داد. روابط بین اسرائیل و کشور‌های عربی، شرایط جدیدی در منطقه ایجاد کرده است. به حمایت از عربستان ادامه خواهیم داد تا بتواند با همه حملات حوثی‌ها مقابله کند.

وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود به مسائلی، چون فلسطین، تونس، افزایش دمای هوای کره زمین نیز پرداخت.